Forum dla nauczyciela, ucznia, rodzica

Przedłużenia awansu zawodowego a nieobecność w pracy

Zapraszamy do dyskusji na temat awansu zawodowego

Moderatorzy: a.wozniak, apache, m.trojnar

Przedłużenia awansu zawodowego a nieobecność w pracy

Postprzez S_ruda » Cz wrz 27, 2007 11:29 am

jestem nauczycielem który rozpoczął; staż na nauczyciela dyplomowanego w roku szkolnym 2006/2007 obecnie jestem w ciąży i chciałam sie zapytać o to kiedy w wyniku nieobecności w pracy /zwolnienie lekarskie czy urlop macierzyński/ następuje przedłurzenie stażu, a kiedy staż mi się przerywa.
Czytając ustawę Karta Nauczyciela z 2004 "Nieobecność nauczyciela w pracy spowodowana niezdolnością do pracy wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy lub urlopu innego niż urlop wypoczynkowy, trwająca nieprzerwanie dłużej niż miesiąc, skutkuje przedłużeniem stażu o czas trwania tej nieobecności. Nieobecność dłuższa niż rok powoduje konieczność ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze (art. 9d ust. 5 ustawy - Karta Nauczyciela)"

Nie wiem czy dobrze zrozumiałam cytowany przepis. Czy oznacza on iż gdy zwolnienie jest krótsze niż 30 dni i następuje powrót do pracy to staż mi się o te dni nie przedłuża a gdy zwolnienie przekracza 30 dni to staż mi sie przedłużana o ten czas?

Czy na tych samych warunkach funkcjonuje nauczyciel odbywający staż na nauczyciela mianowanego?
S_ruda

Postprzez mw » N sie 24, 2008 7:12 pm

o ile nic sie nie zmieniło od 2006 roku, kiedy sama robiłam mianowanego, to nieobecność , czyli zwolnienie lekarskie, poniżej 30 dni nie powoduje przwerwania stazu. tłumaczono mi nawet na kursie, że mogę być na zwolnieniu 29 dni, potem 2-3 dni w pracy i znowu na zwolnieniu29 dni, itak dalej, i staż nie zostaje przerwany. troche to dziwnie wygląda, ale chyba tak jest.
mw

Re: Przedłużenia awansu zawodowego a nieobecność w pracy

Postprzez Dhoom » Śr paź 29, 2014 7:09 am