Pedagogika muzyki to dyscyplina naukowa dotychczas traktowana wyjątkowo po macoszemu. Fakt, że jest to dziedzina dopiero się tworząca świadczy o ignorowaniu wagi umiejętności słuchania i przeżywania muzyki u młodych ludzi. Wszak nowością nie jest że umiejętność refleksji muzycznej wpływa dodatnio na postrzeganie rzeczywistości na innych płaszczyznach. Dlatego nie należy ignorować tej pięknej dziedziny.
Tym bardziej zachęcam do zapoznania się z publikacjami Oficyny Wydawniczej Impuls.
Pedagogika muzyki, Wiesława Sacher
http://impulsoficyna.com.pl/wyszukaj/pedagogika-muzyki,1427.html
Autorka pracy [...] włożyła ogromny wysiłek, aby zebrać i uporządkować problemy związane z powszechną edukacją muzyczną w Polsce oraz nadać im nowy wymiar. Zrozumienie problematyki, rozległa wiedza autorki – zapewne związana z rzetelnym przygotowaniem muzycznym i pedagogicznym – sprawiają, że książka jest bogatym źródłem wiedzy o kształtującej się nowej subdyscyplinie pedagogicznej, jaką jest pedagogika muzyki. Piszącej te słowa wydawało się niegdyś, że stworzenie takiej pracy przerasta możliwości jednego autora, jednak okazuje się, że stało się to możliwe.
Z recenzji dr hab. Małgorzaty Suświłło, prof. UWM
Osobowościowe uwarunkowania preferencji muzycznych w zależności od wieku, Rafał Lawendowski
http://impulsoficyna.com.pl/wyszukaj/osobowosciowe-uwarunkowania-preferencji-muzycznych-w-zaleznosci-od-wieku,1241.html
Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, w tym trzech o charakterze teoretycznym, stanowiących przegląd literatury przedmiotu, jeden (IV) dotyczy metodologii badań własnych, a pięć rozdziałów poświęconych jest analizie wyników badań własnych (V – IX ). W teoretycznej części pracy wyodrębniono rozdziały poświęcone kolejno:
a) roli preferencji muzycznych w życiu współczesnego człowieka i złożoności badań nad tym zagadnieniem,
b) poza osobowościowym (biologicznym, rodzinnym, kulturowym, edukacyjnym) uwarunkowaniom preferencji muzycznych
c) osobowościowym uwarunkowaniom preferencji.
Ostatni rozdział, dziesiąty, zawiera dyskusję wyników i wnioski końcowe.
Badania nad zastosowaniem elementów śpiewu klasycznego w rehabilitacji chorych z zaburzeniami głosu, Izabela Mielnik
http://impulsoficyna.com.pl/wyszukaj/badania-nad-zastosowaniem-elementow-spiewu-klasycznego-w-rehabilitacji-chorych-z-zaburzeniami-glosu,1316.html
Niniejsza publikacja jest efektem czteroletniej pracy z pacjentami z zaburzeniami głosu. Wykorzystanie elementów techniki śpiewu klasycznego z indywidualnym dostosowaniem do możliwości ćwiczącego może stanowić uzupełnienie i urozmaicenie terapii foniatrycznej oraz fizykoterapeutycznej chorych z dysfoniami czynnościowymi i organicznymi.